Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Dam tot Damloop zelf!

Heb je vragen over de Dam tot Dam Businessloop? Kijk dan op de veelgestelde vragen pagina van de Businessloop. 

Inschrijving 2023

Inschrijven
Wanneer opent de inschrijving?
De inschrijving voor leden opent maandag 3 april om 9:00 uur.
De reguliere inschrijving opent dinsdag 18 april om 9:00 uur.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit maandag 4 september om 23:59 uur of wanneer de deelnemerslimiet is behaald.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de inschrijfpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Wat zijn de tarieven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving of wachtlijst?
Er is geen na-inschrijving of wachtlijst.

Wanneer de inschrijving sluit of uitverkocht is, komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Daar kan je een oproep doen of contact opnemen met iemand die een ticket aanbiedt. Zodra je iemand hebt gevonden, kan deze persoon via zijn/haar dashboard het ticket aan jou toewijzen.

Let op: Le Champion bemiddelt hier niet in.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke dashboard?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 7 augustus 2023.

Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren of overdragen aan iemand anders?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 7 augustus 2023 schriftelijk annuleren via het contactformulier en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie, klik in jouw ticket op 'Bewerken' en vul de gegevens in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en klik op 'Opslaan'.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 7 augustus 2023, een ticket toewijst, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Let op! Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. Bij de Dam tot Damloop (10 Engelse Mijl) is de minimale leeftijd 16 jaar, bij de Damloop by night (5 Engelse mijl) is de minimumleeftijd 14 jaar.

Klik hier voor de leeftijden van de Mini Dam tot Damlopen.
ASICS Runningshirt
Is er een runningshirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het ASICS runningshirt.

Kan ik mijn shirtmaat nog wijzigen?
Je kunt jouw shirtmaat t/m 7 augustus 2023 wijzigen via jouw persoonlijke dashboard.

Ik ben vergeten een runningshirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Je kunt t/m 7 augustus 2023 een ASICS runningshirt bijbestellen via jouw persoonlijke dashboard.
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week van het evenement ontvang je jouw startnummer per post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen bij de Helpdesk. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Als je op de dag van het evenement geen startnummer hebt ontvangen, kun je op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de Helpdesk op het evenement.

De naam op het startnummer is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Als een startnummer eenmaal is gedrukt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ik heb een startnummer van iemand overgenomen. Kan ik de naam op het startnummer veranderen?
Als een startnummer eenmaal is gedrukt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden. Is het startnummer online aan jou toegewezen, dan komt jouw naam wel in de uitslagen en de app te staan.

Ik heb een startnummer overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 7 augustus 2023, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het startnummer naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het bij jou terecht komt.

Dam tot Damloop 2023

Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
De Helpdesk van de 5 Engelse Mijl is vlakbij de ingang in het Dam tot Dam park.

De Helpdesk van de 10 Engelse Mijl is op het busstation aan de IJ-zijde van Amsterdam Centraal en vlakbij de ingang in het Dam tot Dam park.

De Helpdesk van de Mini Dam tot Damloop in Zaandam bevindt zich op de Burcht. 
Start/finish
Waar is de start?
De start van de 5 Engelse Mijl is op de Vermiljoenweg in Zaandam.
De start van de 10 Engelse Mijl is op de Prins Hendrikkade in Amsterdam.

Waar is de finish?

De finish van de 5 Engelse Mijl en de 10 Engelse Mijl is op de Peperstraat in Zaandam.

Wat zijn de starttijden?

Lees hier meer informatie over de starttijden van de 5 Engelse Mijl.
Lees hier meer informatie over de starttijden van de 10 Engelse Mijl.

Mag ik starten in een ander startvak?

Bij de 5 Engelse Mijl is het niet mogelijk om later of eerder te starten.
Bij de 10 Engelse Mijl mag je later starten in een recreatie vak, eerder starten is niet mogelijk. Je kunt met jouw huidige startnummer in een later recreatie startvak gaan staan.
Medaille
Krijg ik een medaille?
Jouw sportieve prestatie wordt bij de finish beloond met een unieke medaille.

Waar kan ik mijn medaille laten graveren?
Je kan jouw medaille tijdens het evenement laten graveren bij de graveer-stand in het Dam tot Dam park.
Mini Dam tot Damlopen
Is er een prijsuitreiking bij de Kids Run? 
Onder het motto 'Meedoen is belangrijker dan winnen' en 'Iedereen is een winnaar', is er geen prijsuitreiking. Alle kinderen ontvangen een medaille na de finish.

Ik wil graag met mijn kind mee rennen, mag dat?
Ouders met kinderen van 4 t/m 6 jaar mogen met hun kind meelopen over het parcours. Begeleiding bij oudere kinderen is niet toegestaan.

Krijgen de kinderen ook een startnummer thuisgestuurd? 
Ja. Uiterlijk vrijdag voor aanvang van het evenement, ontvangen alle deelnemers een startnummer. Als je deze niet hebt ontvangen, kun je je op de dag van het evenement melden bij de Helpdesk van Le Champion. 
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
De tijdslimiet van de 5 Engelse Mijl is 85 minuten. De finish sluit om 22.30 uur.

De tijdslimiet van de 10 Engelse Mijl is 2 uur. De finish sluit om 17.00 uur. Je dient onderstaande punten voor genoemde tijden te zijn gepasseerd:

  • 6 km - 15.45 uur
  • 11 km - 16.22.30 uur
  • 14 km - 16.45 uur
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Langs het parcours tref je een aantal verzorgingsposten aan. Deze verzorgingsposten zijn altijd aan de rechterkant van het parcours geplaatst. Houdt hier rekening mee wanneer er wordt aangegeven dat er een verzorgingspost aankomt en ga rechts lopen. Hieronder lees je wat er waar aanwezig is en in welke volgorde het uitgedeeld wordt. Tevens vind je hier toiletten en een medische post.

Hier vind je de verzorgingsposten van de 5 Engelse Mijl.
Hier vind je de verzorgingsposten van de 10 Engelse Mijl.

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Op de verzorgingsposten zijn toiletten en medische posten aanwezig.

Zijn er toiletten?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?

Kleedruimte is alléén aanwezig in Zaandam in Sporthal De Struijck, vlakbij het Dam tot Dam Park. Er is geen douchegelegenheid. Je kunt hier ook (beperkt) tassen achterlaten.

Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren?

5 Engelse Mijl:
Op vertoon van jouw startnummer kun je op de Heijermansstraat, tussen het Dam tot Dam Park en de finish, jouw eigen kledingtas inleveren. Je krijgt dan een sticker op het startnummer met een nummer dat correspondeert met het nummer op de kledingtas, zodat je na de loop jouw kledingtas weer kunt ophalen. Inleveren en ophalen is mogelijk tussen 18.45 en 22.45 uur.

10 Engelse Mijl: 
Samen met het startnummer ontvang je een speciale plastic draagtas en kledingsticker, die gebruikt dienen te worden voor de afgifte van kleding in Amsterdam. Na het vullen van de tas plak je vervolgens de bijgevoegde sticker, die overeenkomt met jouw startnummer, in het speciaal hiervoor aangegeven vlak op de tas. Zorg dat je tas dicht is! Je kunt de plastic draagtas daarna inleveren bij de PostNL trailer, die overeenkomt met jouw startnummerserie. Deze PostNL trailers staan op het busstation aan de IJ-zijde van Amsterdam Centraal. Kom je vanaf de stad kant? Maak dan gebruik van de twee passages aan de buitenzijde van het station (IJpassage en Amstelpassage) om bij het busplatform te komen. Houd rekening met de op de sticker vermelde eindtijd van inleveren.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?

Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Rijden er pendelbussen?
Deelnemers én supporters kunnen gratis gebruikmaken van de pendelbussen. Er zijn de volgende mogelijkheden:

Vanaf P+R Hoogtij in Zaandam (Kleine Steng, 1551 ND Westzaan)
-Zaterdag van 18.00 tot 20.30 uur naar het Dam tot Dam Park in Zaandam (ca. 20 minuten)
-Zondag van 8.30 tot 16.00 uur naar het Dam tot Dam Park in Zaandam (ca. 20 minuten).
 -Zondag van 9.00 tot 14.00 uur naar Amsterdam CS (start 10 Engelse Mijl) (ca. 30 minuten).

Vanaf Dam tot Dam Park in Zaandam (Schepenlaan, 1503 HN Zaandam)
-Zaterdag van 20.00 tot 00.15 uur naar NS-station Zaandam (ca. 15 minuten) + P+R Hoogtij Zaandam (ca. 20 minuten).
-Zondag van 9.00 tot 18.30 uur naar Amsterdam CS (start 10 Engelse Mijl) (ca. 25 minuten, vermelding op de bus: Amsterdam).
 -Zondag van 12.00 tot 18.30 uur naar NS-station Zaandam (ca. 15 minuten) + P+R Hoogtij Zaandam (ca. 20 minuten) (vermelding op de bus: Zaandam).

Vanaf Amsterdam Centraal (op de kiss & ride lus aan de westkant van IJ-hal CS)
 -Zondag van 9.00 tot 16.00 uur naar het Dam tot Dam Park in Zaandam (ca. 25 minuten).

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht

Afgelasting 2021

Wat gebeurt er nu de Dam tot Damloop 2021 is afgelast?
Jouw startbewijs wordt doorgezet naar 2022.
Wordt mijn inschrijving van de Dam tot Damloop automatisch omgezet naar de editie van 2022?
Nee, dat gebeurt niet automatisch. Uiterlijk 14 maart 2022 ontvang je een e-mail om jouw deelname aan de editie van 2022 te bevestigen.
Ik kan niet meedoen aan de 2022 editie van de Dam tot Damloop.
Als je niet mee kunt of wilt doen aan de editie van 2022, dan kun je jouw inschrijving na 14 maart aan iemand anders overdragen.

Het is helaas niet mogelijk om jouw inschrijving te annuleren.
Ik heb geen e-mail gehad over het omzetten van mijn startbewijs naar de editie van 2022.
Uiterlijk 14 maart ontvang je een e-mail om jouw deelname aan de editie van 2022 te bevestigen.
Ik heb een kortingscode van 2020 (of 2019), maar ik stond nog niet ingeschreven.
Je krijgt uiterlijk 14 maart een e-mail met een nieuwe kortingscode voor de editie van 2022.
Kan ik mijn inschrijving omzetten naar de editie van 2023?
Helaas is dit niet mogelijk. Je kunt er wel voor kiezen om jouw deelname in 2022 te bevestigen en jouw ticket over te dragen aan iemand anders. 
Wat gebeurt er met mijn bestelde extra’s?
Ook alle bestelde extra’s (zoals een shirt of MedalTab) worden doorgezet naar 2022. 
Wat gebeurt er met mijn vrijwillige donaties?
De vrijwillige donatie die is gedaan voor Right to Play wordt overgemaakt aan het goede doel. Het totaalbedrag zal in september bekend worden gemaakt.
Gaan de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht en de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic door?
Helaas is het gehele Dam tot Dam weekend afgelast. De Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht en Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic zullen in 2021 niet plaatsvinden. Voor meer informatie www.damtotdamwandeltocht.nl of www.saxobankdamtotdamfietsclassic.nl
Wanneer vindt de Dam tot Damloop in 2022 plaats?
In 2022 is de Damloop by night (5 Engelse Mijl) op zaterdag 17 september en de Dam tot Damloop (10 Engelse Mijl) op zondag 18 september.
Komt er ook een Virtual Dam tot Damloop in 2021?
Nee, er komt geen Home Edtion in 2021.
Gaat de Pre-Run Dam tot Damloop 2021 wel door?
Ja, de Pre-Run Dam tot Damloop gaat op vrijdagavond 27 augustus door. 

Afgelasting Businessloop 2021

Kan ik mijn businessteams nog annuleren?
Het is mogelijk om je ingeschreven teams te annuleren, echter krijg je helaas geen restitutie van het inschrijfgeld. Als ingeschreven bedrijf of goede doel kon je de inschrijving tot 8 augustus annuleren. Deze termijn is verstreken, de teams worden automatisch doorgezet naar de editie van 2022. 

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.

Business en Goede Doelen

Inschrijven
Hoe kan ik inschrijven voor de Business of Goede Doelenloop?
Klik hier voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn Business of Goede doelenteams op factuur betalen?
Vink tijdens de inschrijving ‘Factuuradres opgeven’ aan en kies bij de betaling zelf voor 'Overschrijving’ (of 'Bank transfer'). Op die manier kan je op factuur betalen.  

Wat is het maximum aantal deelnemers per team?
Een team bestaat uit maximaal 10 teamleden. Heb je meer dan 10 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven. Mocht je een team niet vol krijgen, dan mag je deze ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden. Geen probleem.

Inschrijven kan tot de sluitingsdatum, tenzij we eerder uitverkocht zijn.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Bij afname van 5-9 teams wordt er 5% korting toegepast. Bij afname van 10-14 teams wordt 10% korting toegepast en bij 15 teams of meer ontvang je 15% korting. De korting wordt gebaseerd op het bedrag exclusief BTW.

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, je kunt de teams aanmelden zonder de gegevens van de deelnemers paraat te hebben. Zodra je de teams hebt aangemeld kun je vanuit jouw dashboard een ticket toewijzen aan de teamleden. De deelnemer kan zelf de registratie voltooien.

Kies bij inschrijving voor 'Later toewijzen: Wijs dit ticket toe na afronding van de registratie'. Op deze manier worden de tickets aan jouw e-mailadres gekoppeld. Op een later moment kun je vanuit je dashboard de tickets aan jouw teamleden toewijzen.

Wat is het maximum aantal deelnemers per team?
Een team bestaat uit maximaal 10 deelnemers. Het is niet mogelijk om daar extra 'losse' deelnemers aan toe te voegen.

Je kan er wel voor kiezen om een extra team in te schrijven. Mocht je minder dan 10 deelnemers voor een team hebben, dan mag je jouw team altijd aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.
Inschrijving beheren
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Nu toewijzen' bij de niet-toegewezen tickets. Vul bij 'Iemand anders' het e-mailadres, de naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw teamlid ontvangt een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien. Bekijk eventueel de instructievideo.

Of kies er voor om een registratielink te delen. Open hiervoor jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Gebruik de registratie link die je vindt bij 'REGISTRATIELINK'. Deel deze link met een familielid, vriend of collega of familielid zodat diegene een eigen ticket kan claimen.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Geen probleem. Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Wijzigen' bij het betreffende 'Toegewezen ticket'. Vul bij 'Iemand anders' het juiste e-mailadres, de naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw teamlid ontvangt alsnog een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien.

Hoe kan ik een toegewezen ticket aan iemand anders toewijzen?
Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Wijzigen' bij het 'Toegewezen ticket' van de deelnemer die niet meer meedoet. Vul bij 'Iemand anders' het nieuwe e-mailadres, de nieuwe naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw nieuwe teamlid ontvangt een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien.

Businessteams uit 2021

Hoe kan ik mijn teamdeelname van vorig jaar bevestigen?
Op 18 april heb je een e-mail gehad voor het bevestigen van jouw teamdeelname van vorig jaar. Klik hier voor de instructie om jouw teamdeelname te bevestigen.
Business 2021
Ik stond met een businessteam ingeschreven in 2021, wat nu?
Als je in 2021 ingeschreven stond, wordt jouw inschrijving, inclusief extra producten, omgezet naar de editie van 2022. Let op, je dient jouw deelname nog te bevestigen via jouw dashboard. Dit is mogelijk vanaf 19 april. Op 18 april ontvang je een e-mail hierover.