In het na-oorlogse Japan richtte Kihachiro Onitsuka zijn sportschoenenbedrijf Onitsuka Co. Ltd. op vanuit de visie dat je voor de jeugd een betere en gezondere leefstijl kan creëren door ze op een verantwoorde manier te laten sporten. Door het maken van innovatieve producten wilde hij er alles aan doen om de jeugd in beweging te krijgen. Na een fusie in 1977 veranderde hij de naam in ASICS, gebaseerd op de Latijnse spreuk Anima Sana In Corpore Sano ofwel een gezonde geest in een gezond lichaam.
Vanaf de oprichting (1949) is ASICS voortdurend bezig om samen met wetenschappers, topatleten en coaches producten te ontwikkelen, waardoor sporters optimaal kunnen presteren en verantwoord en gezond met hun sport bezig kunnen zijn. Wij geloven in pure sport, vol emotie en passie, ongeacht het niveau. Middels de I Move Me campagne willen we zo veel mogelijk mensen aan het bewegen krijgen en houden. Vanuit die gedachte willen we sporters niet alleen bijstaan met goede producten, maar ook met extra services zoals OneASICS. Als hardloopmerk komt ASICS graag in contact met hardlopers en grote evenementen zijn daar een uitstekende mogelijkheid voor. Daarom is ASICS ook heel erg blij en trots om hoofdsponsor van de Dam tot Damloop te zijn.
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ‘koloniën’. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.
KLM vormt de kern van de KLM Groep. Van die Groep maken onder meer ook de 100 procent dochters KLM Cityhopper, transavia.com en Martinair deel uit.
Samen met Air France geeft KLM invulling aan haar leidende rol in de Europese luchtvaart. Betrouwbaar en met Nederlands pragmatisme zorgen 32.000 KLM’ers voor vernieuwende producten voor klanten en voor een veilige, efficiënte en servicegerichte operatie met actieve aandacht voor duurzaamheid. KLM streeft naar winstgevende groei die niet alleen bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen, maar ook aan de economische, maatschappelijke en sociale ontwikkeling.
KLM is sinds 2005 co-sponsor van de Dam tot Damloop. Met 117 teams wordt deelgenomen met als belangrijkste reden het feit dat KLM de gezondheid van haar medewerkers belangrijk vindt en daarom gezond bewegen via o.a. deelname aan de Dam tot Damloop probeert te stimuleren.
Run2Day is één van de snelst groeiende hardloopspeciaalzaken van Nederland. In onze winkels door heel Nederland vind je niet alleen de nieuwste hardloopschoenen, -kleding en -accessoires, maar je krijgt je ook uitstekend advies over alles wat met hardlopen te maken heeft. Ook online heeft Run2Day het leukste assortiment en het beste advies. Zo maakt Run2Day hardlopen nóg leuker! Tevens verzorgt Run2Day voor vele businessteams de teamoutfits. Run2Day is al jarenlang trotse partner van de Dam tot Damloop.
AA Drink is de meest gebruikte sportdrank onder hardlopers in de Benelux. En dat is niet voor niets. Al sinds vele jaren is AA Drink nauw betrokken bij de hardloopsport en voelt het zich sterk verbonden met de hardlopers zelf. AA Drink kent de hardloper van binnen en van buiten, en weet precies welke sportdrank- en voeding vereist is om hardlopers maximaal te laten presteren. Met regelmaat organiseert AA Drink daarom feedbacksessies met toplopers om de AA Drink sportdranken te optimaliseren en het assortiment verder te ontwikkelen.
Als co-sponsor ondersteunt AA Drink alle deelnemers van alle afstanden met de juiste sportdrank op het juiste moment. Zowel onderweg als bij de finish. Zo laten wij iedereen het maximale uit zijn of haar prestatie halen. Hardlopen doe je samen met AA Drink.
AA Drink Iso-Lemon Met de hoogwaardige isotone sportdrank AA Drink Iso-Lemon vul jij op meerdere punten langs het parcours vocht, koolhydraten en mineralen (elektrolyten) aan in de ideale isotone samenstelling. Daarmee blijft jouw vocht- en energiebalans op peil en minimaliseer je mogelijk prestatieverlies. Veel succes!
Elke dag zit boordevol keuzes. Over wat we vanavond eten en of we vandaag wèl gaan sporten. Maak je voor jezelf de juiste keuzes, dan zit je lekkerder in je vel. En dan kun je de hele wereld aan!
Albert Heijn gelooft dat een gezonde(re) leefstijl begint bij gezonde voeding. Ook voldoende bewegen is hierbij belangrijk. Daarom zijn wij sponsor van de Dam tot Damloop. Als fan van dit sportieve lokale initiatief sponsoren wij de deelname van ruim 2.000 collega’s en delen wij op dit sportevent samen met onze leveranciers gezonde producten uit, zoals snoeptomaatjes en appels.
Albert Heijn wenst alle deelnemers alvast hele sportieve dagen toe op zaterdag 16 en zondag 17 september!
JCDecaux is wereldmarktleider in Buitenreclame en aanwezig in meer dan 60 landen. Onze reclamedragend stadsmeubilair bereikt wereldwijd dagelijks honderden miljoenen mensen. In Nederland is JCDecaux eveneens marktleider en aanwezig in 44, voornamelijk grote, gemeenten. Hieronder vallen onder meer de vier de grote stadsregio’s, maar ook het eindpunt van de Dam tot Damloop, Zaandam. JCDecaux draagt de openbare ruimte een warm hart toe. Dit doen we door met stadsmeubilair de leefbaarheid in steden te vergroten en door al jaren de Dam tot Damloop te sponsoren.
Onze Abri’s, Mupi’s en Billboards zijn niet te missen voor zowel de deelnemers als de toeschouwers van dit mooie hardloopevenement. Buitenreclame staat immers 24/7 ‘aan’ en is niet te vermijden: wie buiten komt, ziet Buitenreclame. JCDecaux biedt adverteerders dan ook een uitgelezen kans in te haken op de Dam tot Damloop en de vele bezoekers en deelnemers op impactvolle wijze te bereiken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via 020 660 7500 of marketing@jcdecaux.nl.
Het leger hardlopers in Nederland groeit nog dagelijks. Diehard en beginneling, solist en samenloper, puber en pensioengerechtigde: in alle soorten en maten draven ze voorbij. Maar welk type ze ook zijn, hardlopers delen één ding. Ze lezen Runner’s World.
Runner’s World is het enige echte vak- en lifestyleblad voor lopers in Nederland en België. Het helpt z’n lezers vooruit met alle mogelijke informatie over marathons, kleding, blessures, voeding, training en meer. Gevat in artikelen en reportages die prestatie en plezier verenigen. Niet voor niets is Runner’s World onder lopers het meest gelezen sporttijdschrift van Nederland en België.
Maar inmiddels is Runner’s World meer dan een maandblad. Het is ook een gemeenschap van sporters met een gedeelde passie. Ze treffen elkaar op het drukbezochte forum van runnersweb.nl, het grootste interactieve platform voor lopers, leveranciers en organisaties.
NH Media is hét mediabedrijf van Noord-Holland. Wij zijn uitgever van de mediamerken NH Nieuws, NH Radio, NH Sport en AT5. Samen informeren, inspireren en verbinden wij de stad en de regio. NH Nieuws en AT5 zijn de belangrijkste nieuwsbronnen voor Noord-Holland en Amsterdam. We zijn een innovatief mediabedrijf met 250 gedreven professionals die hoogwaardige content leveren voor app’s, websites, social media, radio en tv. Wij zijn trotse mediapartner van de Dam tot Damloop en doen met NH Sport live verslag. Wil je geen moment van de Dam tot Damloop missen?
Chiquita is er trots op samen te werken met organisaties die aansluiten bij onze missie om de leuke kant van gezond eten onder de aandacht te brengen, vooral als het gaat om het voeden van atleten. Chiquita bananen zijn een perfect, voedzaam tussendoortje voor hardlopers. Ze zijn heerlijk en zitten boordevol essentiële vitamines en mineralen, wat belangrijk is voor het behoud van de energievoorziening van je lichaam. Wij zijn verheugd om de hardlopers van de Dam tot Damloop dit jaar van brandstof te voorzien met onze bananen. Chiquita en hardlopen, de perfecte combinatie!
Europcar is één van de grootste autoverhuurders van Nederland. De corebusiness is het helpen van klanten met diverse mobiliteitsbehoeften. Een auto huren kan vanaf 1 dag tot 2 jaar, zowel zakelijk als particulier. Er is een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark voorzien van personenauto’s, bestelauto’s, verhuisauto’s en vrachtauto’s.
De provincie wenst alle lopers veel succes! Naast de Dam tot Damloop sponsort de provincie ook de DTD Wandeltocht en de Fietsclassic. Dit is met 87.000 deelnemers hét sportweekend van het jaar in Noord-Holland.
Saxo Bank is een snel groeiende online beleggingsbank die wereldwijd actief is, maar ook in Nederland inmiddels meer dan 300.000 beleggende klanten telt.
Onafhankelijkheid, vrijheid en zelf je koers kunnen bepalen staan daarbij voorop. Stuk voor stuk mooie doelen voor beleggers, maar ook voor fietsers, die door Saxo Bank sinds jaar en dag een warm hart worden toegedragen.
Niet alleen als actieve ploeg- en wedstrijdsponsor in het professionele wielrennen, maar ook om jaarlijks een mooie Dam tot Dam FietsClassic mogelijk te kunnen maken. En zo fietsers een gevoel van vrijheid te geven.
Daarom zijn wij supporter van fietsen en ondersteunen we initiatieven die de sport vooruithelpen.
Kijk voor meer informatie over jouw beleggingsmogelijkheden op onze website.
Wij zijn Topsport Amsterdam. Wij zijn er voor Sport en Stad. Wij helpen bij het realiseren en waarmaken van sportieve dromen en ambities.
Als home of TeamNL zorgen wij ervoor dat hier dagelijks de beste talenten en topsporters met de beste coaches kunnen werken in de beste faciliteiten. Dit zetten wij ook in voor ons Amsterdams Talent Verenigingen en Amsterdamse urban sporters en vechtsporters.
Al deze sporters geven we een podium in eigen stad door internationale topsportevenementen naar Amsterdam te halen. Evenementen die impact hebben op Amsterdam én de Amsterdammers plezier bezorgen.
Marketing Zaanstreek is de citymarketingorganisatie voor de Zaanstreek en heeft als doel een positiever imago creëren voor de streek. Dat doen we door het verbeteren van de reputatie van de Zaanstreek als aantrekkelijke plek om te wonen, te bezoeken of een bedrijf te vestigen. Daarnaast verleiden we mensen om in de Zaanstreek te komen wonen of de Zaanstreek te bezoeken.
ECO Toilet is al 25 jaar de partner en leverancier op het gebied van tijdelijke sanitair van Le Champion. Met ons team van vijftig hardwerkende medewerkers zorgen wij ervoor dat de dienstverlening altijd en overal bijzonder goed geregeld is. ECO Toilet biedt een duurzame totaaloplossing met schoon- en frisgarantie.
ECO Toilet is onderdeel van BUKO, uw facilitaire partner voor evenementen. Elk weekend zijn wij betrokken bij een evenement. Al jarenlang. Van klein tot groot. Van pleinconcert tot sportevent. Met een flinke dosis gezond verstand en jarenlang ervaring denken en bewegen wij 24/7 met onze partners mee. Met veel plezier ondersteunen wij de vrijwilligers van Le Champion met tijdelijke accommodaties tijdens de evenementen. BUKO kijkt uit naar een gezonde, duurzame samenwerking met Le Champion. Wij zijn BUKO, trotse partner van Le Champion.
Beelen Event Services (voorheen CT Event Services) is de marktleider op het gebied van duurzame en innovatieve evenementenreiniging. Met ons breed assortiment van containers, schoonmaakdiensten, enthousiaste vakkundige medewerkers en modern, milieuvriendelijk materiaal, staan wij dag en nacht, zeven dagen per week garant voor een dienstverlening die aansluit op de wensen en eisen van onze klanten. Beelen werkt dagelijks actief aan innovatieve manieren om afvalmanagement nóg verder te verduurzamen. In Nederland, België en Duitsland hebben wij de afgelopen jaren bewezen dat we een betrouwbare en toonaangevende partner in het reinigen van evenemententerreinen zijn. Dankzij onze innovatieve, duurzame oplossingen en concepten zijn we in staat om ieder evenement schoon en netjes te houden. Door ons toetreden tot de Beelen Groep zijn wij de enige partij die deze dienstverleningen volledig onder eigen beheer aanbiedt, compleet t/m de verwerking van het afval die wij inzamelen tijdens de evenementen. Een echte TOTAALPARTNER.
Verkeersmaatregelen bij evenementen vragen om maatwerk. Want elk evenement is uniek en iedere locatie is anders. Of het nu gaat om een pleinconcert, een groot festival of een hardloopevenement, met ons innovatieve beleid, onze vakkennis en jarenlange ervaring zorgen wij samen voor verkeersveilige en representatieve evenementen. We geven gedegen adviezen, maken duidelijke mobiliteitsplannen, vragen de vergunning aan en regelen de uitvoer van begin tot eind. We werken met de nieuwste materialen en controleren alles tot in de puntjes. Overal in Nederland, want met onze acht vestigingen hebben we altijd een locatie dichtbij.
Wij zijn BUKO Infrasupport, trotse partner van Le Champion.
Waternet levert ook dit jaar weer lekker Amsterdams leidingwater aan de deelnemers van de Dam tot Damloop. Lopen en kraanwater gaan prima samen! We wensen alle renners veel succes!
Kroonenberg Groep voorziet in huisvesting voor winkelen, werken en wonen. Besluitvaardigheid, financiële daadkracht en creativiteit kenmerken het handelen van Kroonenberg Groep. Onze kernactiviteiten vastgoedbeleggingen en projectontwikkeling zijn flexibel en doelgericht inzetbaar, dankzij onze compacte organisatie en onze eigen, of toegevoegde expertise. Onze strategie is om door aankoop van individueel vastgoed, overname van bestaande portefeuilles, of het nemen van grondposities, onze groei zeker te stellen, waarbij wij streven naar een optimaal resultaat.