Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om je een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Dam tot Damloop zelf!

Heb je vragen over de Dam tot Dam Business Run? Kijk dan op de veelgestelde vragen pagina van de Business Run. 

Inschrijving 2024

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Run open?
De inschrijving voor de Business Run gaat op 19 februari 2024 om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 9 september 2024, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
Ga naar de startpagina en kies voor ‘Inschrijven’

Wat zijn de tarieven?
De tarieven vind je op de website.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving? Is er een wachtlijst?
Er is geen na-inschrijving of wachtlijst.

Vanaf 10 september 2024 komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Op die pagina bieden wij jou de kans om een ticket te kopen of te verkopen. De verkoper kan via zijn/haar dashboard het ticket aan jou toewijzen.

Overdragen is tijdelijk niet mogelijk tussen 12 augustus en 9 september 2024.

Wanneer je na 12 augustus 2024 een ticket overdraagt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke dashboard?
Open jouw dashboard en vul jouw e-mailadres in om in te loggen.
Wijzigen, annuleren en overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’.

Het wijzigen van jouw afstand is mogelijk t/m 12 augustus 2024, tenzij de afstand is uitverkocht.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of shirtmaat?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Registratie bewerken’.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 12 augustus 2024.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 12 augustus 2024 schriftelijk annuleren via het contactformulier en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Open jouw dashboard en open jouw registratie. Klik in jouw ticket op ‘Gegevens’ en ‘Ticket overdragen’.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 12 augustus 2024 een ticket toewijst, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Overdragen is tijdelijk niet mogelijk tussen 12 augustus en 9 september 2024.

Let op! Het (ver)kopen van een startbewijs is op eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Runningshirt
Is er een Runningshirt beschikbaar?
Kijk op de website voor meer informatie over het Runningshirt.

Nieuw in 2024: Bij de Damloop by night (5 Engelse Mijl) is het runningshirt niet meer bij de prijs inbegrepen. Dat betekent dat het inschrijftarief is aangepast en dat je bij inschrijving het exclusieve runningshirt kunnen bijbestellen.
 
Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Open jouw dashboard en jouw registratie. Kies voor ‘Extra’s bijbestellen’ om alsnog een shirt te bestellen.
 
Je kan t/m 12 augustus 2024 een shirt bestellen, zolang de voorraad strekt.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. Bij de 10 Engelse Mijl Dam tot Damloop is dit 16 jaar, bij de 5 Engelse mijl Damloop by night is de minimumleeftijd 14 jaar.

Voor de Mini Dam tot Damlopen gelden de onderstaande leeftijden.
Zaandam:
  • 0,6 km (4 t/m 7 jaar)
  • 1,2 km (8 en 9 jaar)
  • 2,2 km (10 t/m 13 jaar)
Amsterdam-Noord:
  • 1,0 km (4 t/m 7 jaar)
  • 1,8 km (8 t/m 13 jaar)
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week van het evenement ontvang je jouw startnummer per post.. Je ontvangt in de week van het evenement extra informatie hierover per mail.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?
Nee, indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen bij de helpdesk. Je ontvangt hier in de week van het evenement informatie over.

Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Als je op de dag van het evenement geen startnummer hebt ontvangen, kun je op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de helpdesk op het evenement.

Ik heb een ticket overgenomen. Mag ik in een ander startvak starten?
Bij overname van een startnummer na 12 augustus 2024 neem je ook het startvak over van die persoon.

Ik heb een ticket overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 12 augustus 2024 een ticket hebt overgenomen, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij jou terecht komt.

Kan ik de naam op het startnummer veranderen?
Na de uiterlijke wijzigingsdatum 12 augustus 2024 kan de naam op het startnummer niet meer gewijzigd worden.

Als je het startnummer na de die datum hebt overgenomen en het ticket is online aan jou toegewezen, dan komt jouw naam wel in de uitslagen te staan.

Dam tot Damloop 2024

Startvak en starttijd
Waar zijn de start en finish?
De 10 Engelse Mijl op zondag start op de Prins Hendrikkade in Amsterdam.
De 5 Engelse Mijl op zaterdagavond start op de Vermiljoenweg in Zaandam.

Voor beide onderdelen is de finish is op de Peperstraat in Zaandam.

In welk startvak start ik?
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, jouw startvak en starttijd.

Wat zijn de starttijden?
Kijk voor de starttijden op de website (10 Engelse Mijl op zondag en 5 Engelse Mijl op zaterdagavond).

Mag ik eerder of later starten?
10 Engelse Mijl op zondag: Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan.
5 Engelse Mijl op zaterdagavond: Het is niet toegestaan eerder of later te starten!

Mag ik meedoen met een andere afstand?
Het is niet toegestaan om met een startnummer voor de 10 Engelse Mijl deel te nemen aan de 5 Engelse Mijl. En ook niet andersom.

Tot hoe laat is de finish open?
10 Engelse Mijl op zondag: De finish sluit om 17.00 uur. 
5 Engelse Mijl op zaterdagavond: De finish sluit om 22.30 uur.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.

Hoe is de bereikbaarheid voor bewoners?
Kijk bij Bewoners op de website voor informatie over onder andere het parcours en de (verkeers)maatregelen tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
De helpdesk van de 10 Engelse Mijl op zondag is aan de centrumzijde van Amsterdam Centraal. Na de finish is er ook een helpdesk vlakbij de ingang op het Dam tot Dam Finish Festival.
De helpdesk van de 5 Engelse Mijl op zaterdagavond is vlakbij de ingang op het Dam tot Dam Finish Festival.
Medaille
Ontvang ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Waar kan ik mijn medaille laten graveren?
Je kunt jouw medaille na afloop bij de graveer-stand op het Dam tot Dam Finish Festival laten graveren. Wanneer je dit vooraf hebt besteld, staat dit aangegeven op je startnummer in de vorm van een kleine medaille. Wanneer je ter plekke beslist om jouw medaille te laten graveren, dan betaal je € 11.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname gelden de volgende limieten:
Dam tot Damloop 10 Engelse Mijl: 120 minuten
Damloop by night 5 Engelse Mijl: 85 minuten

Mini Dam tot Damlopen:
2,2 km Miniloop: 25 minuten
1,2 km Miniloop: 15 minuten
0,6 km Miniloop: 10 minuten
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor meer informatie over de Verzorgingsposten en de locaties daarvan (10 Engelse Mijl en 5 Engelse Mijl)

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten onderweg vind je medische hulpverlening.

Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Kleedruimte is alléén aanwezig in Zaandam in Sporthal De Struijck, vlakbij het Dam tot Dam Finish Festival. Er is geen douchegelegenheid. Je kunt hier ook (beperkt) tassen achterlaten. Deelnemers aan de Businessloop kunnen hun kleding kwijt in de verkleedtent op het Dam tot Dam Finish Festival.

Waar kan kleding ingeleverd worden?
10 Engelse Mijl op zondag: Samen met het startnummer, ontvang je een speciaal voor de Dam tot Damloop ontworpen kledingtas. Deze kledingtas dient gebruikt te worden voor de afgifte van jouw kleding op het Stationsplein in Amsterdam. Ongeveer 150 meter na de finish, op de route naar het Dam tot Dam Finish Festival, kun je de in Amsterdam ingeleverde kledingtas weer ophalen.
5 Engelse Mijl op zaterdag: Op vertoon van jouw startnummer kun je op de Heijermansstraat, tussen het Dam tot Dam Finish Festival en de start, jouw eigen kledingtas inleveren en ophalen.

De kledinginname, het vervoer en de kledinguitgifte is op eigen risico. Laat geen kleding achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Tijdregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achter op jouw startnummer.

Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.

Mijn uitslag klopt niet, wat nu?

Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.

Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Foto, video
Waar kan ik mijn persoonlijke foto's en video terugvinden?
Na het evenement kan je de foto’s en video terugvinden in de uitslagen van Mylaps.

Kan ik mijn foto’s laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek.
Kids Run
Is er een prijsuitreiking bij de Kids Run?
Onder het motto 'Meedoen is belangrijker dan winnen' en 'Iedereen is een winnaar', is er geen prijsuitreiking. Alle kinderen ontvangen een medaille na de finish.

Ik wil graag met mijn kind mee rennen, mag dat?
Ouders met kinderen van 4 t/m 6 jaar mogen met hun kind meelopen over het parcours. Dit geldt ook voor Heliomare deelnemers. Begeleiding bij oudere kinderen is niet toegestaan.

Overig

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht