Veelgestelde vragen

1. Inschrijving individueel

Hoe werkt de wachtrij?
Klik hier voor een uitgebreide uitleg van de wachtrij.

Ik heb nog geen bevestiging gekregen?
Alle individuele deelnemers krijgen binnen 24 uur per email een bevestiging. Heb je na 24 uur geen bevestiging ontvangen, stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Als je betaald hebt, ben je zeker van je deelname.

Ik kan mij niet inschrijven, omdat ik de volgende foutmelding krijg: ‘We hebben een account gevonden dat overeenkomt met het ingevoerde e-mailadres’. Hoe kan dit?
Je hebt al een keer ingeschreven via ons inschrijfsysteem, er wordt dan automatisch een persoonlijk account aangemaakt. Druk op ‘aanmelden met je account’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je jouw wachtwoord vergeten, druk dan op ‘stuur mij mijn wachtwoord’. Je ontvangt dan een e-mail met je wachtwoord, check ook je ongewenste e-mail/spam.

Ik kan mij niet inschrijven, omdat ik de volgende foutmelding krijg: ‘Lidnummer komt niet overeen met NAW gegevens’. Hoe kan dit?
Let op dat er geen spatie tussen de cijfers en letters van je postcode staat en plaats geen LC voor je lidnummer. Blijft de foutmelding verschijnen, schrijf je dan in zonder lidnummer. Stuur ons vervolgens een bericht via het contactformulier, zodat het lidnummer alsnog toegevoegd kan worden aan je inschrijving.

Ik kan mij niet inschrijven, omdat ik de volgende foutmelding krijg: ‘Opgegeven tijd is niet correct’. Hoe kan dit?
Dit komt omdat je een tijd dient in te vullen. Weet je jouw verwachtte eindtijd niet, klik dan op ‘ik weet mijn verwachtte tijd niet’.

Ik heb een verwachte eindtijd opgegeven. Kan ik die nog aanpassen?
Nee, dat is niet mogelijk. Deelnemers aan de 10 en 5 Engelse Mijl worden in tijdgroepen ingedeeld. Hierbij gelden de volgende regels:

  • Heb je een eindtijd opgegeven, dan word je ingedeeld aan de hand van je opgegeven eindtijd;
  • Deelnemers die een ‘onmogelijke tijd’ opgeven, worden in de laatste tijdgroep geplaatst.

Ben je lid van Le Champion en schrijf je op zaterdag 8 april in?
Zorg dat je jouw lidnummer gereed hebt. Als je deze invult tijdens de inschrijving, start je in het Le Champion leden startvak.

Ik heb verkeerde gegevens ingevuld, hoe kan ik dit wijzigen?
Het is mogelijk om je gegevens aan te passen in je persoonlijk account. Indien je naam foutief is gespeld en je wilt deze wijzigen, vul dan het contactformulier in.

Wordt er ook met wachtlijsten gewerkt als de limiet is bereikt?
Nee, er zijn geen wachtlijsten. Wel kun je kijken of er nog plaats is bij een van de goede doelen teams of je plaatst een oproep op Facebook.

2. Inschrijving Businessloop

Wanneer kan ik teams inschrijven?
De inschrijving start zaterdag 27 maart 2017 om 9.00 uur.

Tot wanneer kan ik inschrijven?
Inschrijven is mogelijk t/m maandag 28 augustus 2017. De inschrijving sluit eerder bij het bereiken van de deelnemerslimiet.

Welke gegevens moet ik bij inschrijving paraat hebben?

  • Van het bedrijf: officiële schrijfwijze van de naam (komt op de factuur, startnummers en in alle publicaties) en het KVK nummer. Let op! De schrijfwijze van de naam van het bedrijf kan NIET meer gewijzigd worden, nadat de teams zijn aangemeld en de factuur door het inschrijfsysteem automatisch is aangemaakt;
  • Van de teamcaptain: alle persoonlijke gegevens;
  • Betalingskenmerk: steeds meer organisaties stellen een betalingskenmerk verplicht. Verlangt jouw organisatie een betalingskenmerk/PO-nummer, zorg dan dat dit op het moment van inschrijven bekend is. Helaas is het niet mogelijk om het betalingskenmerk later nog toe te voegen aan de factuur. Het betalingskenmerk kun je in het inschrijfformulier invullen in het veld ‘betalingskenmerk’.

Wat is nog meer belangrijk om te weten voor de inschrijving Dam tot Dam Businessloop?

  • Betaling is mogelijk via IDEAL of via een factuur. Bij stap 5 in de inschrijfmodule kun je kiezen voor deze betaalmethode;
  • Pas nadat het inschrijfgeld binnen 21 dagen is voldaan, is de deelname definitief. Indien je met IDEAL betaalt, is je inschrijving direct definitief;
  • Na inschrijving ontvang je per e-mail een bevestiging en een toegangscode, waarmee je je deelnemers kunt uitnodigen om deel te nemen in het team;
  • De gegevens van de deelnemers hoef je dus niet paraat te hebben bij de inschrijving;
  • De namen kunnen tot 15 september 11.59 uur worden ingevoerd en gewijzigd;
  • Klik hier om de handleiding door te nemen voor het uitnodigen van de teamleden;
  • Klik hier om de handleiding door te nemen voor het opvragen van de factuur.

Hoeveel deelnemers kan ik per team inschrijven?
Een team bestaat uit maximaal 10 personen. Extra deelnemers per team zijn niet mogelijk. Minder deelnemers mag natuurlijk wel.

Welke categorieën zijn er?

  • 10 Engelse Mijl Wedstrijd Mannen. Maximaal 1 team per organisatie. Klik hier voor de speciale voorwaarden voor wedstrijdteams;
  • 10 Engelse Mijl Wedstrijd Vrouwen. Maximaal 1 team per organisatie. Klik hier voor de speciale voorwaarden voor wedstrijdteams;
  • 10 Engelse Mijl Recreatie. Onbeperkt aantal teams per organisatie;
  • 5 Engelse Mijl Damloop by night Recreatie. Onbeperkt aantal teams per organisatie.

Wat zijn de tarieven?
Klik hier voor de tarieven in de diverse categorieën.

Er zit een fout in mijn aanmelding.
Stuur een email naar businessloop@lechampion.nl.

3. Buitenlandse deelnemers

Ik woon niet in Nederland, maar wil graag deelnemen aan de Dam tot Damloop?
Buitenlandse deelnemers zonder bankrekening in Nederland dienen per creditcard te betalen. Gebruik hiervoor het Engelse inschrijfformulier.

Foreigners without a bank account in the Netherlands can only pay by credit card. Please use the English registration form.

Click here for the English website of the Dam tot Damloop.

Als ik niet in Nederland woon, wordt mijn startnummer dan ook opgestuurd?
Nee, van deelnemers die niet in Nederland wonen, wordt het startnummer niet toegestuurd. Zij kunnen hun startnummer ophalen op:

  • Zondag 17 september van 9.00 tot 13.00 uur in het nieuwe busstation aan de IJ-zijde van Amsterdam CS (10 Engelse Mijl);
  • Zaterdag 16 september van 16.30 tot 19.30 uur in het Dam tot Dam Park in Zaandam (5 Engelse Mijl).

4. Wisselen van afstand/startvak

Ik heb mij ingeschreven voor de 5 Engelse Mijl en wil 10 Engelse Mijl lopen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Ik heb mij ingeschreven voor de 10 Engelse Mijl en wil de 5 Engelse Mijl lopen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Mijn vrienden starten in een eerder startvak dan ik, kan dit nog gewijzigd worden?
Het is beslist niet toegestaan in een eerdere startgroep te starten. Starten in een latere startgroep is wel mogelijk.

5. Startnummer

Wanneer ontvang ik mijn startnummer?
Een week voor het evenement krijg je jouw startnummer thuisgestuurd.

Wanneer kan ik mijn startnummer overdragen?
Het overdragen van een startnummer is mogelijk van 8 t/m 15 september 11.59 uur. Het overdragen is alleen toegestaan via het persoonlijke account ‘overdracht starten’. Het wachtwoord voor je account heb je in de bevestigingsmail ontvangen.

Het overdragen van een startnummer is alleen mogelijk met een startnummer van de 10 Engelse Mijl recreatieloop of 5 Engelse Mijl recreatieloop, niet voor de wedstrijd- en Businessloop. Wedstrijdnummers zijn niet overdraagbaar.

Let op! Na de overdracht wordt door de organisatie geen nieuw startnummer opgestuurd. Je loopt met het nummer dat je hebt overgenomen en daar staat dan dus ook niet jouw naam op.

6. Overig

Ik ben vergeten een ASICS Runningshirt te bestellen, is dit alsnog mogelijk?
Alle deelnemers aan de Damloop by night ontvangen automatisch het ASICS Damloop by night Runningshirt. Dit shirt zit inbegrepen bij het inschrijfgeld. Het is niet mogelijk om extra Damloop by night shirts te bestellen.

Het ASICS Dam tot Damloop Runningshirt kun je wel alsnog bestellen via je persoonlijk account. Het wachtwoord voor je account heb je in de bevestigingsmail ontvangen.

Mis niets en schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief